Monday, July 18, 2011

Basikal Raleigh Wak Kahar Sarip Dol muncul kembali!!!

Assalamualaikum wa rohmatullohi wa barokaatuh. dah makan semua? kini,seperti musim, budak-budak muda berbasikal fixie. ke sane sini riang gembira. seorang pakcik kat kampung aku yang glamer dengan panggilan Wak Kahar tak ketinggalan untuk berbasikal. tapi,bukan fixie yang di cari. beliau dengan semangat yang berkobar-kobar,meredah setiap rumah orang-orang tua kampung yang masih memiliki basikal Raleigh. untuk mengetahui mengenai sejarah basikal Raleigh ini,korang boleh ke sini dan ke sini.
ini bukan wak kahar,ini wak laseng,pekebun sawet yang berjaya. juga merupakan pemuda kegilaan gadis-gadis kampung dan facebook





aku tak berapa tahu pasal basikal Raleigh ini. tapi bila dengar dia bercerita kenangan mengenai basikal,aku teruja. mane taknya. siapa sangka basikal yang budak muda sekarang malas nak kayuh ni menyimpan seribu satu memori kepada orang-orang lama. kenangan mengurat isteri mereka. kenangan ke bandar. macam-macam lagi. korang pula macamane? ade kenangan bersama basikal kesayangan?kongsila

3 comments:

beliau said...

terbaekkk...fixy beb

Mu'az Alias said...

wak kahar ngn wak enal nk bli beskal fixie aku yg cam gtu 1000.00 bpak aku xjual sbb bnyak knangan... dlu gtong mak aku g kp nek fixie tu..

Afzainizam said...

ni zaman aku panggil basikal jaguar

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Story terbaru blog kami...
tip Spray paint motorsikal